16-03-2026
UITWISSELING MET WALLONIË
Dit jaar organiseert Maris Stella voor de 20ste keer de uitwisseling met een Waalse school. Sinds enkele jaren gebeurt dit met de Collège de Notre-Dame de Bonne-Espérance uit Binche.
Tijdens de week van 16 maart kwamen de Waalse leerlingen naar ons en hebben ze samen met onze vijfdejaars gepraat (en néerlandais, bien sûr!), gegeten, gebowld en gelachen.
Onder een stralende lentezon gingen we naar Antwerpen en op vrijdag eindigden we met een lesje Nederlands en een zoektocht door de school om elkaar beter te leren.
Na de paasvakantie laten we ons onderdompelen in het schoolleven in Wallonië.