10-10-2025
GUERNICA GUERNICA MET DE ZESDEJAARS BEELDENDE KUNST
Op vrijdagavond 10 oktober zakten de leerlingen van het zesde jaar Beeldende kunst af naar Antwerpen. Daar woonden ze de voorstelling Guernica Guernica bij van theatergezelschap F.C. Bergman.
De leerlingen zullen de komende weken op school werken rond de centrale vragen die deze voorstelling oproept: hoe reageren kunstenaars op oorlog? Wat is hun rol binnen de maatschappij? Helpen beelden om het lijden te begrijpen?
Deze indrukwekkende voorstelling met maar liefst 80 figuranten gaf alvast voldoende stof tot nadenken.