Op maandag 11 februari begon het MSE (Model Europees Parlement), een project waarbij de leerlingen van het 4de jaar kennismaken met hoe men beslissingen neemt binnen Europa. Ze stapten drie dagen in de schoenen van de parlementariërs en vertegenwoordigden een land uit de Europese Unie. De onderwerpen waren divers, zoals het klimaat, de vluchtelingenproblematiek en dierenwelzijn.
 
Maandag en dinsdag werd informatie opgezocht omtrent deze onderwerpen, waarna de leerlingen creatieve oplossingen moesten opstellen. Hierbij werden ze begeleid door leerlingen uit de derde graad.
 
Op donderdag werden de oplossingen, die zij als commissie hadden gevonden omtrent hun probleem, besproken op de plenaire vergadering! Het decor van deze vergadering was het Vormingscentrum, dé aangewezen plek voor een krachtige verdediging omtrent maatschappelijke thema’s.
 
Heel wat mooi geformuleerde speeches klonken door de zaal. Het debat was pittig en goed opgebouwd. Hier stond een nieuwe generatie die ons naar de toekomst zal leiden.
 
Veel succes aan de leerkrachten die nu heel kritische leerlingen in hun lessen krijgen!